reklama

"Veľký brat" Google

Mávate GPS prijímač vo svojom telefóne stále zapnutý a vypínate ho len keď vaša batéria už melie s posledného ? Pozrite sa čo o Vás ktokoľvek dokáže zistiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Veľký brat Google
Veľký brat Google (zdroj: Google Inc.)

Určite nie len mňa ale aj iných potešilo že Google pred časom priniesol službu Google Traffic aj do našich končín. Vo svojom Android telefóne mám GPS prijímač stále zapnutý a vypínam ho až v tedy, keď mojej batérií dochádzajú sily. Vedel som že Google zbiera informácie o mojej polohe ale neprikladal som tomu veľkú dôležitosť. Veď prečo by mal Google o mňa záujem? Bývam v stredne veľkej dedine a často jazdím určité trasy. Vždy ma potešilo keď som na Google Mapách videl traffic z mojich ciest. To som ale ešte netušil že to čo vidí Google môže vidieť ktokoľvek.
Pokiaľ ku službe Google Traffic pristupujete cez webové rozhranie prípadne cez aplikáciu Google Maps vo Vašom telefóne, vidíte nasledujúce:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Systém sfarbenia ciest zobrazujúci prejazdnosť dané úseku. Je to jednoduché. Zelená farba zobrazuje úsek bez obmedzení, žltá spomalenie a červená zápchu. Čo sa ale stane keď si službu doprava zapnete v programe Google Earth ?

Získate sieť bodov s možnosťou jednotlivo ich rozbaliť a vidieť rýchlosť. Síce som nepozoroval že by sa body hýbali, ale aj tak sa to dá zneužiť. Poviete si že v takej spleti "bodiek" je nemožné identifikovať jednotlivcov. Ale predstavte si. Naplánujete si s priateľkou romantický večer niekde za mestom a pod rúškom noci dúfate, že budete mať súkromie. Mýlite sa. Teda ak máte pri sebe Android telefón v súkromí určite nieste. Vašu polohu niekde na poľnej ceste v strede lesa môže vidieť celý svet.

Michal Jamrich

Michal Jamrich

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezávislý kandidát na poslanca obce Čachtice. Zoznam autorových rubrík:  ITPolitikaAndroid

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu